Aku tidak layak mengungkap ketaatan andai tiada padanya selautan keikhlasan..^^

Tuesday, May 29, 2012

My New Station 2

Satu hari je gembira cuz esok pagi tue ayah ana ada bagitau yang KUIN akan naikkan yuran pengajian..Gulp ! Agak terkejut..hati kecik ana berbicara sendiri..("macam nak berkecai ja harapan..").Tak sempat ana tanya dapat info tue dari mana tiba-tiba ayah ana terus cakap yang dapat dari tv3..terdetik di hati,"erm,,mungkin da somting".Tanpa fikir negatif,ayah ana pon mintak ana tepon orang yang bertanggungjawab di KUIN untuk tanya betul ke tidak soal kenaikan yuran tue.

Ana pon tepon..

Tuutt...Tuut...


"Assalamua'laikum,saya ..... bla.....bla........ , betul ke yuran pengajian KUIN akan dinaikkan?" (terketar-ketar menyusun ayat walaupun tak cakap berdepan,tepon jer..)Dalam hati,ana hanya memohon doa dari Allah agar info itu hanyalah sesuatu yang auta bukan fakta.
Bila ana mendengar jawapan dari pihak KUIN,ana terdiam.Ana bermonolog sendiri,"macam mana nih??bukan rezeki aku untuk ambik medic ke??".Jawapan dari pihak KUIN,"memang KUIN akan naikkan yuran pengajian atas permintaan pihak MQA".


Ana ambik masa untuk buat keputusan,fikir masak-masak sampai ranum,,dalam masa yang sama terngiang-ngiang kata-kata mak ana, "kalau boleh mak nak ina masuk ipta,kalau dapat ipta memang mak seronok dan bersyukur sangat."Subhanallah..susahnya nak buat keputusan !

So,bila ana fikir,fikir dan terus memikir,ana masih tak dapat jawapan yang kukuh untuk diri ana sendiri.Pada masa yang sama,mak ana minta ana terima tawaran UPSI.Ana bagi jawapan kat mak yang ana nak fikir dulu..Ana istikharah dan terdetik di hati ana nak minta pendapat dari seorang sahabat..Ana mesej bagitau masalah ana,antara KUIN dan UPSI..

5 minit lepas tue...tett..tett.. (bunyi mesej)

gambar secumey ayat2 mesej yang ana dapat..^^


"ina,,cuba ina tengok surah al-Baqarah ayat 216.Apa yang kita suka tak semestinya itu yang terbaik buat kita dan apa yang kita tak suka mungkin itu yang terbaik buat kita.Kan ada jugak dalam hadith yang redha Allah terletak pada redha kedua ibubapa............"


Subhanallah..adakah itu petunjuk dari Allah??



No comments:

Post a Comment