Aku tidak layak mengungkap ketaatan andai tiada padanya selautan keikhlasan..^^

Thursday, June 21, 2012

mY DesTinaTion 3

Subhanallah,,Alhamdulillah,,
Setelah lama berperang dengan perasaan dan kehendak hati sendiri..sampai jugak ana di Tanjung Malim,Perak..(UPSI)


Hari pertama melangkah ke kolej kediaman Harun Aminurasyid,terasa debaran didada menanti apakah cabaran yang akan aku lalui di sini..


ni la kolej KHAR..

Melangkah masuk ke perkarangan KHAR,aku terus disambut oleh fasi2 yang bertugas..

"Cikgu..cikgu boleh keluarkan surat tawaran dan pergi ke kaunter pendaftaran,,ibubapa boleh tunggu di ruang menunggu.."

Erm,,perkataan pertama yang dia sebut adalah "cikgu"..waah !ni berkat aku pernah jadi ckgu tadika dulu ka?hehe.. tak sempat daftar lagi dah panggil cikgu..lagipun,program yang aku dapat bukannya program pendidikan..

It's ok lah kan..mungkin dia dah terbiasa dengan panggilan cikgu..almaklumlah..universiti pendidikan..^^

Macam-macam gelagat orang kat situ..ada yang excited,gementar,kalut,over excited pon ada..tapi aku...relax ja..haha..sebab dah umur 20 kan,,kena lah matured sikit..=)

Dah selesai daftar,ambik kunci rumah..aku pun pusing-pusing cari family..then,pi tengok bilik..wao ! tingkat 7??..'makin kurus la aku..',terdetik d hati..(ada lif benarnya..over jaa,,hehe)

Masa dalam lif tu,aku harapkan yang aku dapat roomate yang baik..it's very important for me..

Then,smpai di apartment..

  'erm..nampak macam selesa..ada 4 bilik,2 toilet..and..and...sebilik 2 orang !'..alhamdulillah..
seperti yang aku harapkan..

Dah dapat bilik,apalagi..angkat barang-barang n kemas-kemas apa yang patut..

Tiba-tiba.....

"Assalamua'laikum..ina,ada dengar berita tak?"
-"Xda pun,,awatnya?"
"kita duk sini 3 hari jaa..pastu kena pindah pi tempat lain"
-"yaka??habeh tu banyak barang ni sapa nak tlong angkut nanti?"

Tadaa,,,kena pindah pulak !

(yang tegur tadi tu classmate masa kat KUIN..dia pon dapat program yang sama kat sini..ok la kan,,at least,,ada kawan..^^)

Berbalik kepada pindah tadi tu,,aku pon dengan hati yang beraninya tanya kat sorang fasi nih..

"Err..."(nak pgl apa pon xtau..panggil kak nnt sama umur pulak..mana taknya,,yang lain masuk umur 18,but,,i'm 20!..xpa,,belasah jaa..perasan muda sikit..xixi)

"...kak,betul ke nanti sume kene pindah?",,(acece,,cover KL la pulak)

"ye dik..nanti adik kene pindah ke kolej za'ba..agak jauh kolej tu dari sini..nanti kami akan sediakan bas..."

waahh..macam mudah je dia cakap kn?..barang yang aku bawa dah la byk,,dah macam tak mau balik kampung,,hee..

Makin lama fikir,makin serabut otak,,then,,aku buat keputusan..tak payah la pikir banyak2,,nanti kalau kena pindah,angkut la sikit2,,i'm 20 already..be matured..relax2..








No comments:

Post a Comment